Przepisy Unii Europejskiej zostały ostatnimi czasy bardzo zaostrzone, o ile chodzi o emisję spalin, a tym samym emisję gazów cieplarnianych. Wszystkie pojazdy, jakie poruszają się po terenie Unii Europejskiej powinny spełniać odpowiednie normy. W przypadku pojazdów zasilanych olejem napędowym, czyli tak zwaną ropą, ważną rolę odgrywają filtry DPF.
Regeneracja DPF jest istotna nie tylko dla eksploatacji pojazdu i związanych z tym kosztów, niemniej jednak również dla środowiska. Filtr DPF to inaczej filtr cząstek stałych. Taki filtr wyłapuje i wypala cząstki stałe z paliwa, co powoduje, że do atmosfery przedostaje się mniej zanieczyszczeń. Jeżeli ten filtr nie działa poprawnie, samochód nie spełnia wymaganych prawem norm podobnie działają filtry FAP. Wypalanie filtrów FAP normalnie następuje w czasie eksploatacji auta, ale kiedy auta z filtrami cząstek stałych nie robią dużych tas, filtry cząstek stałych nie mają możliwości wypalić zanieczyszczeń, dlatego że silniki pojazdów nie osiągają stosownie wysokiej temperatury. Żeby filtr zadziałał należycie, silnik musi się intensywnie rozgrzać. Nie może tego osiągnąć, kiedy jeździmy wkoło komina. Dlatego też samochody napędzane olejem opałowym napędowym są polecane przede wszystkim dla ludzi, którzy pokonują bardzo długie dystanse. Takie filtry nie nadają się dla użytkowników samochodów jeżdżących na krótkich trasach, na przykład do pracy tylko kilka kilometrów. W tak zaistniałej okoliczności zdecydowanie lepiej zdecydować się na zakup pojazdu zasilanego benzyną albo gazem.
Polecana strona: regeneracja dpf.
facebook
twitter
google+
fb share